15 Ekim 2012 Pazartesi

İstanbul Gezisi 1

Evlilik yıldönümümüz dolayısıyla İstanbul'a gitmiştik demek isterdim ama eşimin arkadaşının düğünü için gittik.29Eylül-2 ekim arası güzel İstanbuldaydık bizde.Bende kendimce bunu hediye olarak kabul ettim.Mutlu olmaya sebep:))
O günlerden hatıralar...
Akşam vardık otelimize.İstiklal caddesine yakın bir yerdedik.İlk olarak Taksim istiklal caddesi gezisi yaptık.Boynum tutuldu nerdeyse hep yukarılara binalara bakmaktan. Öyle kalabalıktı ki iki adımda bir birilerine çarptık nerdeyse.her tarzdan insan vardı.hatta bir köşede süperman sağa sola kasılarak poz veriyordu:)O sakağı sessiz sakin bir şekilde her binanın önünde dakikalarca durarak gezmek isterdim.Fotoğraf makinamın çok iyi olmasını çok istedim orada.Hiç birşey çekesim gelmedi güzel çıkmıyor çünkü.Canım kocacım da yaza yeni makinamızla geliriz tekrar dedi.yuppii...
 Bir tek bu binayı çektim.çok merak ettim bu daracık yer nasıl ne olarak kullanılıyor.Arka tarafı geniştir belki ama akşam olması ve kalabalıktan dolayı inceleyemedim.
 Otele dönünce Asya uyudu,bizde balkona çıktık çok şanslıymışız.o akşam Şevval Sam'ın konseri varmış.Otelin balkonundan sanki konserdeymişiz gibi dinledik o kadar net geliyordu.Seevgili Şevval bize istanbula hoşgeldiniz demiş oldu.:)
Ertesi gün papzar günü düğüne gittik ardından da gülhane parkında gezdik.
  Bu çeşme çok hoştu ama yakınına gidince her yanının yazılı olduğunu gördüm.Gençler,sevgililer isimlerini yazmışlar,tükenmez kalemlerle karalamışlar.Çok üzücü ,tarihi bir çeşmeye böyle yapılması.Her şeyi illaki polisle bekçiyle koruyamayız ki.
Gülhane parkının sonundan tramvayların olduğu bir yokuştan Ayasofya meydanına çıktık.Yerebatansarnıcına başka bir zaman gideriz diyerek geçtik.
Efese gittiğimizde müze kart çıkarttırıp bir yıl boyunca bir çok müzeyi ücretsiz gezince burdada müze kart çıkartmaya karar verdik.Oldukça karlı bir iş.Ayasofya'nın önünde birde müze kart otobüsü koymuşlar.Dİğer yerlerde çok beklemeden burdan alabildik.30 tl ile 1 yıl boyunca kullanacağımız kartı aldık.Oldukça karlıyız.Az önce baktım Ayasofya'ya giriş 25 tlymiş.
   Pazartesi günleri Ayasofya müzesinin kapalı olduğunu öğrenince ziyaret ettik.Aslında pazartesi gününe saklamıştık Ayasofya,Topkapı ve Sultanahmet camiini.
 Makinamız hiç de iyi olmadığından pek resim çekmedik.Asıl fotoları yaza saklıyoruz bakalım.

Camiye çevirirken tüm resimleri sıva ile kapatmışlar ya bir detay ddaha dikkatimi çekti.Korkuluk olarak kullanılan mermerlerdeki figürlerin çoğuda kazınmış.Sanırım haç işaretleri var o kazınmış yerlerde.Sadece onları kazımışlar.bütünü yıkıp yeniden de inşa edebilirler di oraya yeniden mermerden korkuluk yapmak öyle zo birşey değil.Ama orjinaline kıyamamışlar belli ki.Sadece İslam dinine ait olmayan figürleri kaldırmaya çalışmışlar.

Ayasofya ki Zeynep asya.Kocaman yapıda çok şaşırdı.Çevresini pür dikkat inceledi.Bir kaç turist yere yatmış kubbenin fotoğrafını çekiyordu.Bunları gören Asya da kendini attı yere.Düşüyormuş gibi yapıp,yerlerde yattı habire.Ben kaldırdım o yattı.Girilmemesi gereken yerlere girdi,güvenlikçi abilerini peşinde koşturdu.Çok eğlendi bizim minik.
Otele dönerken yol üstünde Zeynep Sultan Camiini gördük.Bizim Zeynep Asya Sultana hatıra kalsın...