4 Mayıs 2012 Cuma

Bebeklerde Pişik

Pişik bir bebekte en çok rastlanılan bir sorun olsa gerek.Bizim Asya kız da illaki tipik bir bebek olacak.
 -Anne neden benim de bir pişiğim yok ?? diyerekten kendisi de uzun süre geçmeyen bir pişik sahibi oldu.2 haftaya yaklaşık...Gözümüz aydın olsun.
21 nisandı tahminen poposunda kızarıklıklar oluşmaya bşaladı.O sıra azıcıkta öksürüyor,hafiftende burnu akıyordu.Doktora götürdüğümüzde popsundaki hafif pişik için krem yazdı.Aldık bizde yaklaşık 20 tl vererek.

Ama hiçbir işe yaramadı malesef.Bu arada özel bakım uygulamaya başladık.Islak mendili bıraktık.Su ve pamukla siliyorum popsunu,sonrada kurulayıp uyguluyorum yukarıdaki kremi.
Gün geçtikçe artmaya başladı kızarıklıklar.Peynirler yumurtayı hiç birlikte vermezdim.Birgün yumurta ,muz ve peynir karışımı yemişti.Ondandır dedim.Değilmiş olsa tüm vücudu alerji olurmuş.Çileği ilk defa yemişti ona yordum yine pişiği.Allahtan onada alerjisi yokmuş.hem olsaymış tüm vücut kızarırmış yine.
Pişik git gide artıyor,hatta sivilce gibi uçları sulu hale dönüşüyordu.Bİzim kızın poposuda deneme tahtasına dönüşüyordu.Herkes mutlaka fikir yürütüyordu.E deneyelim nolacak ki.
-Pudra aldım.Bez bölgesini iyice su ve pamukla temizleyip,kurulayıp pudra uyguladım.Sonuç faydasız oldu.
-Arko krem yeşil tüplü  olan dediler.Yok işe yaramadı.

-Nette baktım, hameten krem pişiklere birebirmiş.Aman yok bizim kızın pişiği pek bi nazlı işlemedi bile.


- Fito krem okudum bir yerde.Doğumdan sonra doktor göğüs ucu yaraları için vermişti.Prospektüsünü okuyunca pişiklerde de kullanıldığını gördüm.Kullandım yok yine azalma olmadı.

-Annem 'doğduğundan beri zeytinyağ sürüyordum ben,onu bıraktık ondan oldu bu çocuk' dedi.Zeytinyağına devam ettik.Yine aynı kızarıklık devam ediyor.
En sonunda bir doktora gitmeyi akıl edebildik.Doktorumuz çok feci olmuş,bir idrar testi ve kültür alalım ne olur olmaz dedi.Ve iki kremde o yazdı.PrednolA krem ve trosyd deri kremi.

İşe yaradı bu iki krem.Günde ikişer kez sürdük.Dönüşümlü olarak bir birini,bir diğerini.Hakikaten işe yaradı.


Bu kremleri kullanırken Asya'nın pişik olduğunu duyan bir tanıdık muhteşem bir öneride bulundu.
-Margarin sür margarin...Ben kullanıyordum çocuğumda...:)) Yemek tarifi gibi...Getirin pekin ördeğini,,pardon pardon Asya kızın poposunu MARGARİN süreceğiz.!!!(tabiki sürmedim)


Dün idrar tahlili ve kültür sonuçlarını öğrendim.Temizmiş.idrar yollarında sorun olmamış.Sık sık altını değiştiriyoruz,ıslak mendili çok zorunda olmadıkça kullanmıyoruz.Doktorum zeytinyağ kullanmama devam etmemi önerdi.Neoplus 'u da pişik önleyici olarak arada sürebileceğimi söyledi.Çok nazik bir cildi varmış.Bir aylıkken atopik dermatit adı altında bol bol yüzünden yara çıkarmıştı zaten.Sıra popoya gelmiş 7 ay da...
Sonuç; siz siz olun ilk önce Doktora gidin.Kendi kendinize macera aramayın.

Pişiksiz,bol güneşli,çok neşeli bir haftasonu sizinle olsun.


11 yorum:

  1. çok geçmiş olsun bizim hanımkız da doğduğundan beri pişik..su pamuk kullanıyorum ben de..hametan,bepanthen,oksizinc,desitin,arko neler neler kullandık,çok sık da değiştiriyorum ama hiç geçmiyor..cildi hassas heralde babası da böyleymiş diye artık üzülmüyorum..bezi bırakana kadar idare edeceğiz böyle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah bezi çabuk bırakırda rahat ederer kızınızın popişi..)

      Sil
  2. Ah canım benim, sana trosyd önerecektim tam, baktım en son onu kullanmışsın. Sürer sürmez geçiriyor çok güzel. Hatta bepanthenle birlikte kullanmak en güzeli. Geçmiş olsun kuzuşa. Kıyamam ona ben.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım.Hakkaten trosyd çok etkili.Bişeyciği kalmadı bizim nazik kızın poposunda şükür.

      Sil
  3. canım ya çok geçmiş olsun benim kuzuma.. dila hiç pişik olmadı.. bez biraz fazla kaldığında hafif kızarınca bepanten sürüyorum bende hemen alıyor kızarıklığını.. ama dediğin doğru.. bu tip durumlarda önce doktora gidilmeli..
    bu arada o minicik kuyruğunu görmedim sanma.. sevsinler onun saçlarını.. çirkin kızım benim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bepanten de iyi geliyormuş eve onuda geçen gin birisinden daha duymuştum.

      Sil
  4. Ahhh ahhh bu pisikten neler cekiyorum ben bir bilsen. Ama troysit iyi geliyor bizede. Doktor onemli. Gecmisler olsun

    YanıtlaSil
  5. Maşallah. Kıyamam minik popoya :)
    Trosyd bir mantar kremidir ve kimyasaldır en nihayetinde. Doktorunuz görüp de mantar enfeksiyonu teşhisini koymadan, pişik kremi gibi kullanmanızı tavsiye etmem. Koruyucu olarak da (taşrada da ilaç yoksa doktor ve hemşireler tarafından önerilir)zeytinyağını gerçekten tek geçerim. Yalnız tüm bitkisel yağlarda yapılması gerektiği gibi asidini uçurmak için hafif bir tıkırdatmak gerekiyor. Ondan sonra istediğiniz sıklıkta kullanabilirsiniz. İlk kızım bu sayede 1 kere bile pişik olmadı. İnşallah 2. si de olmaz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim Nurgülce.
      Trosyd kremi doktorumuz pişiği görünce önerdi.öncesinde zaten kremden bile haberdar değildim.Sadece doktorumuzun önerdiği kadar pişik geçene kadar kullandık.Zeytinyağını ben öylece sürüyordum.bir daha sizin dediğiniz gibi kullanırım çok teşekkürler.

      Sil
  6. Bebeğimin cildi hassas olduğu için ne yaparsam yapayım yada ne kadar dikkat edersem edeyim mutlaka ayda 3 kere bu problemi yaşıyoruz. Bu gibi durumlarda eczacımın önerisi ile Biobaby pişik kremini kullanıyorum. Çok da memnunum.

    YanıtlaSil

Blog Listem

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Popüler Yayınlar